Od pierwszego września 2009 roku nasza szkoła uczestniczy w projekcie "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" -
finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu
państwa. Jest on największym projektem edukacyjnym w Polsce. Celem Projektu jest wdrożenie
takiego modelu edukacji małych dzieci, który daje mocne fundamenty dla
dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka.
Jest
to ogromne przedsięwzięcie merytoryczne i logistyczne.
Projekt
jest skierowany do ok.130 000 uczniów z klas pierwszych z 2 700 szkół, z
6 województw. Przeszkoleni nauczyciele przeprowadzają w szkołach
50 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów w klasach wyposażonych w
nowoczesne środki dydaktyczne. W ten
sposób w każdej ze szkół objętych projektem tworzona jest "Gardnerowska"
strefa edukacyjna pn. Ośrodek Zainteresowań. W każdym takim
Ośrodku dzieci mogą realizować działania edukacyjne zaplanowane przez
nauczyciela, zgodnie ze swoimi możliwościami, zdolnościami i talentami. W
konsekwencji realizowany jest nie tylko postulat indywidualizacji
nauczania, ale także otwiera się przestrzeń na manifestację
potrzeb i ujawnianie posiadanych przez dzieci talentów.
Bazą
teoretyczną Projektu jest Teoria Wielorakich Inteligencji Howarda
Gardnera, która została uznana za największe odkrycie nauk
humanistycznych XX wieku. Zgodnie z tą teorią, każdy (każde
dziecko też!) ma własny profil inteligencji, który u każdego może być
inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego. Każdy profil
inteligencji jest dobry, tak samo wartościowy, bowiem określa profil
naturalnych zasobów człowieka.
Pierwszy etap rozpoczął się 01.09.2009 roku a zakończył 20.12.2009. Realizowany był przez panią Beatę Urbańską w klasie II (13 uczniów). Obecnie realizowany jest drugi etap (01.02.2010 - 06.2010). W II etapie uczestniczy klasa I (15 uczniów) , wychowawczyni pani M. Janu.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa w Łęcznie